حسن قدمي:

طرح جامع خطرپذیرى در استان ها اجرا مى شود

معاون وزیر کشور گفت: در قالب این طرح هر استان با توجه به شرایط خاص خود، خطرات و تهدیدها را شناسایی، نقطه یابی، پهنه بندی و لایه بندی کرده و براساس آن برای مقابله، برنامه ریزی می کند

معاون وزیر کشور از اجرای طرح جامع خطرپذیری با هدف شناسایی حوادث تهدید کننده در استان های کشور خبر داد.

به گزارش  ایرنا، حسن قدمی گفت: در قالب این طرح هر استان با توجه به شرایط خاص خود، خطرات و تهدیدها را شناسایی، نقطه یابی، پهنه بندی و لایه بندی کرده و براساس آن برای مقابله، برنامه ریزی می کند.

وی افزود: در برخی استان ها تمهیدات لازم برای اجرای این طرح فراهم شده و طرح در دست اقدام است و سال آینده در تمام استان ها این طرح تهیه خواهد شد.

قدمی از طراحی آب پاش های هوایی برای مهار آتش در جنگل های کشور توسط نیروهای مسلح خبر داد و اظهار داشت: این طرح در مرحله آزمایش قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه پدیده آتش سوزی جنگلی مسئله جدیدی در حوادث است و نیاز به استفاده از امکانات و تجهیزات جدید برای مقابله دارد، مذاکراتی با نیروهای مسلح که عمده بالگردها را در اختیار دارند صورت گرفته است تا در آینده از این امکان برای مهار آتش استفاده شود.

قدمی از وسعت آتش سوزی در جنگل های کشور طی سال جاری ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: آمار دقیقی در دست نیست.

وی با اشاره به بروز خشکسالی در برخی استان ها تصریح کرد: بررسی میزان خسارات در استان ها آغاز شده و براساس نظر کارشناسان و حجم خسارات، اعتبارات لازم به استان ها تخصیص می یابد.

وی در این زمینه به اختصاص 160 میلیارد ریال اعتبار به استان سمنان اشاره کرد و گفت: بارندگی های اخیر مقداری وضعیت را تعدیل کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران، ایران را در زمره 10 کشور حادثه خیز جهان دانست و اظهار داشت: زلزله، سیل و خشکسالی از مهم ترین حوادث کشور است که اخیرا آتش سوزی نیز به آن افزوده شده است.

معاون وزیر کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط با حوادث را از دیگر اهداف این سازمان در سال آینده برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا